Inomhusträning

Nu är inomhusträningen över för säsongen! Det blir aktuellt igen framåt november-december 2024.

Styrelsen har ordnat så att det går att träna hund inne i klubbstugan under vintermånaderna. Lektionssalen har tömts på möbler och på golvet ligger en heltäckande, halkfri matta. På väggarna sitter speglar som man kan utnyttja till t.ex. positionsträning. Träningsrummet är till för alla klubbens medlemmar. Utrymmet är inte jättestort, men det passar fint för att träna på detaljer.

Du som är medlem får uttnytja träningsrummet när det inte är kurs där. Det går inte att boka rummet utan du får åka till klubben och se om det är ledigt. Vi samsas! Kontakta någon i styrelsen för att få aktuell kod till nyckelskåpet.

Två speglar har tillkommit på väggen efter att bilden togs.

Trivselregler för träningsrummet

• Klubbens kursverksamhet har förtur till rummet
  • Inga utomhusskor på mattan (foppatofflor finns att låna)
  • Ta med egen handduk och torka hundens tassar
  • Löptikar måste bära tikskydd (ta med eget)
  • Hanhundar som inte garanterat kan låta bli att skvätta ska ha kisskydd (ta med eget)
  • Kom ihåg att plocka undan och städa efter dig, inklusive dammsugning
Träning av ”stå framför, backa” i rallylydnad.