Bli medlem

Vad roligt att du vill bli medlem i Sunne BK! Som medlem har du rätt att gå kurs hos oss och delta i klubbens aktiviteter, samt att delta i tävlingar som anordnas av Svenska Brukshundklubben. Du får SBKs medlemstidning Brukshunden 6 gånger per år. Medlemmar har även andra förmåner, som exempelvis rabatt på Agrias djurförsäkringar. Som medlem är du även försäkrad under kurser och aktiviteter som arrangeras av klubben.

Aktuella medlemsavgifter

– Helbetalande medlem: 550 kr
– Familjemedlem: 150 kr
– Ungdomsmedlem: 320 kr som betalas genom Sveriges Hundungdom (se mer info längst ner på sidan)

För att bli medlem i Sunne brukshundklubb klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Om du är en helt ny medlem så klickar du på knappen ”Bli medlem”.

Om du redan är medlem i en annan klubb inom Svenska Brukshundklubben så börjar du med att logga in. Sen klickar du på ”Medlemskap – Bli medlem” i vänstermenyn. Om du redan är medlem i en annan brukshundklubb så kostar medlemskapet i Sunne BK 150 kr.

Om du har frågor så är du välkommen att kontakta klubbens medlemsansvariga, Anna Åström: fantasium@hotmail.com

Olika typer av medlemskap

Helbetalande medlem
Medlemsavgiften är uppdelad i en förbundsavgift (400 kr/år) och en lokal avgift (150 kr/år för Sunne BK). Förbundsavgiften betalas bara en gång, samtidigt som du blir medlem i en lokalklubb som du betalar lokal avgift för. Om du sedan vill bli medlem i fler lokalklubbar så betalar du endast den lokala avgiften för dem.

Familjemedlem
Som familjemedlem ska du vara folkbokförd på samma adress som huvudmedlemmen.

För att klubbens försäkring skall gälla om det händer något när ni går på kurs hos Sunne BK måste medlemsavgiften vara betald. Detta gäller även för alla medföljande personer ur hundens familj. För att få lösa familjemedlemskap krävs att en familjemedlem är fullbetalande medlem i Sunne BK. Ungdomsmedlemskap gäller inte som grund för ett familjemedlemskap. En person betalar alltså ”fullt pris” 550 kr och andra medföljande familjemedlemmar betalar 150 kr per person.

Ungdomsmedlem
Om du är mellan 6 och 25 år så kan du bli medlem hos Sveriges Hundungdom och välja Sunne Brukshundklubb som din specialklubb. Du får då två medlemskap i ett! Det finns även förmånliga syskonmedlemskap.

Läs mer om ungdomsmedlemskap på Sveriges Hundungdoms hemsida.