Anläggningen

Sunne brukshundklubb ligger bara 2 kilometer/25 minuters promenadväg från Sunne resecentrum. Klubben ligger i anslutning till vandringsleden Brårudsmossen (länk till Sunnes turisthemsida).

Klubbstugan är utrustad med rullstolsramp och handikapp-wc, vilken även har dusch. I stugan finns två rum/lektionssalar, den ena större. Komplett kök med spis och diskmaskin. På klubbstugans gavel finns ytterligare en toalett (ej handikappanpassad) och på baksidan finns ett trädäck med utsikt över appellplanen. Ramp till trädäcket finns ännu inte men ska ordnas. Parkeringen ligger alldeles framför klubbstugan. Vid tävlingar och andra större arrangemang kan man behöva parkera längs vägen bort mot reningsverket.

Den stora appellplanen är inhägnad. Längst bort finns två mindre inhägnader, den ena utrustad med komplett hinderpark för agility.

Hyra Sunne brukshundklubb

Det finns möjlighet att hyra klubben för till exempel kennelträffar och andra sammankomster. Vid uthyrning har man tillgång till material utomhus, som hinder, agilityutrustning, skyltar och hållare (i plåt) för rallylydnad. All utrustning ska ställas tillbaka på rätt plats och klubbstugan ska städas (inklusive kök och toalett/er) efter användning. Om du är intresserad av att hyra klubben, skicka ett mail till klubbens kontaktperson Anna Åström på adressen fantasium@hotmail.com.

Medlemmar i klubben hyr anläggningen till ett mer förmånligt pris.

• Hela anläggningen: Heldag 500 kr, halvdag 250 kr.
  • Endast klubbstuga eller appellplan: Heldag 300 kr, halvdag 150 kr.

För icke medlemmar är priserna de dubbla.

Camping

Det finns möjlighet att stå på klubbens parkering med husvagn eller husbil enstaka nätter. För medlemmar i Svenska brukshundklubben är det gratis, för övriga kostar det 100 kronor/natt. Tillgång till el finns ej, men det går bra att använda toaletten på stugans gavel. Vid intresse, hör av dig till klubbens kontaktperson Anna Åström på mailadressen ovan.