Öppen rallyträning

Sunne brukshundklubbs rallylydnadssektor anordnar öppna rallyträningar där alla medlemmar är varmt välkomna! Våren 2024 startar de öppna rallyträningarna 12 april.

Rallyträningarna hålls på fredagar och en person från rallysektorn ser till att det byggs minst en bana, men gärna två stycken eller några slingor. Banorna finns garanterat på plats mellan klockan 17:00 och 18:00, men ofta byggs de tidigare och står kvar lite senare.

De öppna rallyträningarna är inte någon kurs och ingen är instruktör, utan alla tränar självständigt sina egna hundar. Däremot hjälper någon från rallysektorn gärna till med banvandring och självklart får man ställa hur många frågor man vill! Träningarna är gratis att vara med på; du behöver bara vara medlem i Sunne brukshundklubb.

Om du vill lära dig mer om hur man bygger rallybanor så får du jättegärna vara med och hjälpa till! Hör av dig till den som är ansvarig för aktuellt tillfälle för att höra vilken tid banorna ska byggas.

Ansvariga för de öppna rallyträningarna vårterminen 2024