Klubbmästerskap 2023

Klubbmästerskap i bruks

Välkommen på klubbmästerskap i bruks!

Datum och tid: Lördag 21 oktober klockan 10:00
Kostnad: 50 kronor per start som betalas på plats
Anmälan: Snarast till Janne på e-post jan.bergstrom@forshagaakademin.se

KM i bruks går i appellklass och inkluderar budföring, platsliggning och lydnad (ej spår eller sök). Klubbmästerskapet är inofficiellt och döms inte av auktoriserad domare.

Varmt välkommen önskar lydnad- och brukssektorn!

Klubbmästerskap i lydnad

Välkommen på klubbmästerskap i lydnad!

Datum och tid: Tisdag 3 oktober. Samling 17:30. Det går bra att komma lite senare men meddela det i din anmälan.
Klass: Startklass
Plats: Sunne brukshundklubb
Domare: Diana Dragic
Kostnad: 75 kronor per start som betalas på plats
Anmälan: Till Martina Åkerlind på e-post martina.akerlind@hotmail.com senast 30:e september.

Vill ni ha egen apportbock så ta med den vid samlingen.

Vem får delta? Alla som är medlemmar i Sunne brukshundklubb och som inte har tävlat eller kommer tävla klubbmästerskap i lydnad på annan brukshundklubb i år.

Varmt välkommen!

Klubbmästerskap i nosework arrangerades 10 september.

Klubbmästerskap i rallylydnad

Datum och tid: Fredag 22 september, eftermiddag/kväll, exakta tider följer
Plats: Sunne brukshundklubb
Domare: Maria Warg (domaraspirant)

Kostnad: 75 kr per ekipage som betalas på plats till klubbens Swish-konto. Vi kommer även att duka upp en tacobuffé! Pris för maten blir 50 kr per person som också betalas på plats.

Anmälan: Till Anna Åström på e-post fantasium@hotmail.com senast 17 september. Kopiera och fyll i formuläret längst ner och skicka in med din anmälan.

PM med tider, startlistor och annan information kommer att skickas ut via e-post några dagar innan klubbmästerskapet.

Vem får delta? Alla som är medlemmar i Sunne brukshundklubb och som inte har tävlat eller kommer tävla klubbmästerskap i rallylydnad på annan brukshundklubb i år.

Vilken klass ska jag tävla? Två klubbmästare koras, en i Lilla KM och en i Stora KM. Om du har fått ett kvalificerat resultat i lägst avancerad klass på officiell tävling så ska du tävla i Stora KM.

Lilla KM är en kombination av nybörjar- och fortsättningsklass där du kan välja om du vill tävla med kopplad eller lös hund. Alla moment från nybörjar- och fortsättningsklass kan vara med, utom 203 (hopp över hinder), 205 (sitt, stå, gå runt), 206 (8:ans frestelse), 215 (snurr), 221 (två steg bakåt) och 223 (sitt, gå ifrån 2 meter, kalla in). Klassen kan innehålla 12-17 moment (plus start och mål).

Stora KM är en kombination av avancerad och mästarklass, där alla tävlar med lös hund. Alla moment från samtliga klasser kan vara med, utom 402 (bärande av föremål), 407 (stå framför, backa), 408 (framåtsändande till kon), 417 (båda 360° höger), 418 (båda 360° vänster), 422 (skicka runt kon, sväng höger) och 423 (skicka runt kon, sväng vänster). Klassen kan innehålla 15-20 moment (plus start och mål).

Varmt välkommen!

Formulär för anmälan. Maila till Anna Åström på fantasium@hotmail.com senast 17 september!

1. Ditt namn och hundens tilltalsnamn.
  2. Vill ni tävla Lilla eller Stora KM? Om ni vill tävla Stora KM behöver du även ange hundens mankhöjd.
  3. Vilken tid kan ni tidigast delta på KM?
  4. Vill du äta tacobuffé? Berätta om du har någon/några med dig som också vill äta.